Nieuws

Chatbot voor de Overheid

Het is erg belangrijk om gebruik te maken van de media! Dit is goed voor de marketing, maar ook goed voor de klantenservice van een bedrijf. Ook voor de overheid is dit een erg belangrijk punt. Je vindt hier verschillende informatie zoals waar de overheid momenteel mee bezig is, de functie van de overheid, dienstverlening en nog veel meer! Op deze manier kun je de mensen goed op de hoogte houden wat er gaande is. Toch zullen deze berichten vragen bij mensen oproepen die dit lezen. Hoe makkelijk is het dat mensen met vragen dit gelijk kunnen stellen aan, in dit geval, een chatbot?  

Wat houdt een chatbot in? 

Door een chatbot te gebruiken op je website neem je een stukje over van de klantenservice van de overheid, momenteel zijn zij al druk genoeg! Klanten kunnen namelijk ook via deze manier hun vragen stellen in plaats van per telefoon of e-mail. Wanneer de klant een chat stuurt naar de chatbot wordt er een geautomatiseerd antwoord terug gegeven door de robot. De antwoorden van deze geautomatiseerde chats zijn te vinden in het kenniscentrum die zijn opgesteld door onze chatspecialisten. De chatbot kan op deze manier vragen terugstellen aan de klant om tot een zo concreet mogelijk antwoord te komen. Door het gebruiken van chatbot krijgt de klant heel snel antwoord op hun vraag hierdoor wordt de klanttevredenheid gestimuleerd.  

Wat kan Chatkracht hierin betekenen? 

Het kan natuurlijk zo zijn dat een klant liever een medewerker spreekt. In dit geval kan hij dit makkelijk aangeven. De bot verbindt de klant dan door en indien er een gesprek is geweest met de bot kan de medewerker dit ook terug zien. Hierdoor kan de klant rustig verder geholpen worden op de chat en indien de klant dit niet nodig heeft, heeft de medewerker meer ruimte en tijd voor andere bezigheden. Meteen geautomatiseerde gesprekspartner verbreed je je online klantenservice en heb je meer ruimte voor andere bezigheden. 

Similar Posts